۲۵ اسفند ۱۳۸۳، ۱۱:۳۸

درپي اعتراض رييس كميسيون فرهنگي مجلس به شيوه راي گيري تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد مطرح شد:

افروغ: حداد عادل عدالت را رعايت نكرده است// حداد: شما كه از نيت دروني من خبر نداريد، از آنچه گفته ام فقط خداوند باخبر است

افروغ: حداد عادل عدالت را رعايت نكرده است// حداد: شما كه از نيت دروني من خبر نداريد، از آنچه گفته ام فقط  خداوند باخبر است

عماد افروغ نماينده تهران و رييس كميسيون فرهنگي مجلس در جلسه علني امروز نسبت به آنچه كه وي "عدم رعايت بي طرفي و نقض آيين نامه داخلي در زمان بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص ارشاد" عنوان مي كرد، تذكر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"، افروغ در تذكر آيين نامه اي خود با استناد به برخي از مواد آيين نامه داخلي مجلس گفت: تذكر من ناظر به موضوع تحقيق و تفحص از ارشاد است و اتفاقاتي كه روز يكشنبه در اين باره رخ داد و دوستان لطف كردند به خاطر مراعات حال بنده، مرا از صحن خارج كردند.

افروغ افزود:  بعد از قرائت گزارش كميسيون فرهنگي توسط مخبر، آقاي حداد عادل كه رياست جلسه را بر عهده داشت، با طرح موضع انحرافي "خروج نمايندگان از صحن بدون كارت زدن"، بي طرفي را در اين موضوع رعايت نكرد و از نمايندگان نظر خواست كه آيا اسامي اين هفت نفري كه از صحن خارج شده اند را از تريبون قرائت كنم يا خير؟ و بعد هم اعلام مي كند، فرصت راي گيري تمام شد، به گونه اي كه حتي مخبر كميسيون فرصت نكرد راي بدهد.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس اضافه كرد: اينكه آقاي حداد اعلام مي كند من بر سر راي گيري ايستاده ام با رفتار ايشان در گذشته سازگار نيست.

افروغ اظهار داشت: اين يك مساله عادي نبود، بالاخره انحرافي صورت گرفته بود و اعتراضاتي هم متعاقب راي گيري ازسوي نمايندگان اعلام شده بود، اما توجهي نشد.

نماينده تهران در ادامه افزود:  ازسوي ديگر، تقاضاي تحقيق و تفحص ارشاد و مركز امور مشاركت زنان كه با فاصله يك ماه، تقديم هيات رييسه مجلس شده بود در دستور كار هفتگي مجلس، پشت سرهم قرار گرفت و نوعي آشفتگي را منعكس مي كرد، اما باهنر  و اعضاي هيات رييسه محترم بدانند، در هفت ماه گذشته ما بيشترين تذاكرات نمايندگان را درباره عملكرد وزارت ارشاد داشتيم و روي تحقيق و تفحص هم در كميسيون فرهنگي كار شده بود.

افروغ با اشاره به اينكه 50 نفر از نمايندگان تقاضا كرده اند تحقيق و تفحص از ارشاد دوباره مطرح شود، از هيات رييسه خواست اين تقاضا را دوباره در دستور كار قرار دهد.

باهنر كه رياست جلسه علني را بر عهده داشت، در پاسخ به تذكر افروغ گفت: من در مقام پاسخگويي نيستم و در آيين نامه هم نيامده كه دو تقاضاي تحقيق و تفحص پشت سر هم در دستور كار قرار نگيرد، از طرفي آقاي حداد عادل يادداشتي در اين خصوص نوشته اند كه در پاسخ آقاي افروغ قرائت مي كنم.

باهنر گفت: آقاي حداد تصريح كرده اند كه اشاره بنده در زمان راي گيري به كساني كه بدون دليل از صحن علني خارج شده بودند، با قصد منحرف كردن اذهان نمايندگان نبوده است، شما كه از نيت دروني و قلب من خبر نداريد و از آنچه گفته ام فقط  خداوند باخبر است.

کد خبر 166092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha